Bezizlaz u nastajanju

Trokanalne verzije radova nastale su za potrebe izlaganja u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine, u decembru 2017. Namera kustoskina Andreje Palašti i Dragane Garić bila je da na Vojvođanskom salonu predstave i filmsku umetnost. S obzirom da se radi o izložbenom prostoru, a ne bioskopskoj sali, hteo sam da prilagodim deo svojih radova koji bi bili pogodni za ovakav vid prezentacije – da ne zahtevaju da se gledaju od početka do kraja već mogu i u delovima, da idu u loopu kao i da ih proširim na tri kanala. Pored kratkog igranog filma “Pakao” tu su bili spotovi rađeni materijalom iz arhive Kino kluba Novi Sad, kao i par animacija.

Pakao, insert iz filma, 3K verzija, 2017.

Pakao, ceo film, 3K verzija, 2017.

Tokom montaže dodatnih kanala za film i video radove uvideo sam da dodatni prostor nudi više mogućnosti, odnosno da postoji više od jednog načina na koji kanali mogu da se koriste. Pokušao sam da u filmu “Pakao” iz sirovog materijala izvučem dodatne, alternativne uglove koji u naraciji mogu da dopunjuju priču, ali i da pokušam da u određenim situacijama napravim otklon u filmskom vremenu, kao i kontrapunkt u odnosu na glavni, centralni monitor. S obzirom da je u pitanju naknadni postupak, tj. da o ovim mogućnostima nisam razmišljao od početka rezultat je zanimljiv, ali imam utisak da se može uraditi mnogo više. Eksperiment u projektu “Bezizlaz” tiče se načina filmske naracije korišćenjem više kanala.

Niko i Ništa, 3K verzija

Bezizlaz #1 #2 i #3

EPP, Fabrika, 3K verzija

Zvezdan, epizoda: Mesec, prvi rad sa sličnim motivom.